יום שני, 5 במרץ 2012

שולחן אור - עשה זאת בעצמך!


לאחרונה הגיעו אליי לקוחות חדשים.. חברה בשם "Lavender" המייצרת מוצרים מדהימים של קוסמטיקה טבעית ואקולוגית. 
בתחילה עליי לצלם להם מס' מוצרים בהם הדרישה הייתה רקע לבן. לא אפור, לא אפרפר.. לבן! בשפת הצלמים - שרוף.
כולנו יודעים כמה קשה להוציא רקע לבן שרוף כאשר יושב עליו מוצר (מבלי שיישרף גם הוא). לצורך העניין אצטרך שולחן אור ובכך לשלוט בתאורת הרקע בנפרד..
האמת - מצרך חובה בכל סטודיו לצילום רק שעד היום לא נצרכתי בו.

לשם כך עמדו בפניי מס' אפשרויות.. 

1. להכנס ל"זאפ", "יד 2", "פוטופריק", "ארליך", "יוגנד" ועוד כהנה וכהנה ופשוט להזמין במחיר של עדשת 50 מ"מ 1.8, לחכות יומיים וזה יהיה אצלי בפתח הבית עם שליח.
2. להתקשר לחבר, להשאיל לצורך הצילומים ולהחזיר בסיומם. 
3. להכין בעצמך שולחן אור ממוצרים ביתיים בסיסיים ולהגיע לתוצאות זהות במינימום הוצאות ומקסימים רווחים. 

ציוד בעיניי הוא כלי עזר בלבד.. אנו יכולים להגיע לאותם תוצאות אם נשתמש בציוד זול או יקר.. ההבדל הוא במראית העין ונוחות משתמש.. לעתים, אם נשקיע מעט, נגיע גם לנוחות משתמש ואם נכיר את הציוד שלנו טוב ונדע להתמודד עם הבעיות שהוא מייצר אז נפיק גם תוצאות איכותיות.
כמובן שאני מיד בחרתי באפשרות השלישית.. התחלתי לחשוב מה יכול לשמש אותי כשולחן אור.. האופציה הראשונה היא שולחן ממשי.. לפרק את הפלטה למעלה ובמקום זה לשים משטח שקוף/חלבי.
לא רעיון טוב. לפעמים אני צריך להתנייד עם הציוד ולהתנייד עם שולחן בפיאט פונטו 98 כשכיסא הבטיחות של הילדה מאחורה זה לא כיף בכלל. 
אופציה ב' (ותודו שזה אחלה רעיון) - לקנות מנגל חד פעמי (כאלו שמוכרים בתחנות דלק) ולהשתמש בו. הוא קטן ונייד, כסוף מבפנים ויש לו רגליים. מה שנשאר - מקום לפלאש ומשטח שקוף/חלבי. 
אוקיי - עכשיו אצטרך למצוא אחד כזה שיהיה בגודל שיתאים לי לצילומים. אם כבר אני קונה אני אקנה מוצר שישמש אותי לאורך זמן.
עד שאמצא אחד כזה אני צריך פתרון מיידי.. ואז אני נזכר באוסף הקרטונים שלי.. כאחד שמתחדש מדי פעם במוצרים חדשים אני שומר לתקופה מסויימת (כל החיים בערך) -בהמלצת ישראלים הדוקים- את האריזות של המוצרים.. וכך מצאתי את האריזה של הלפטופ שלי שמספיק קשה ושימושית לצורך העניין.


המצטרכים:

1. אריזה כלשהי. אני בחרתי באריזת המחשב - כאמור.
2. נייר דבק.
3. נייר כסף.
4. סכין לחיתוך. 




יוצאים לדרך
חותכים את החלק העליון של הקרטון.. מצפים בנייר כסף מבפנים (בשביל הריפלקשיין).
עושים חור בצד בשביל להכניס פלאש ובעקרון סיימנו.. 
מניחים על שולחן, מניחים עליו משטח חלבי או שקוף ויש לנו שולחן אור נחמד מאוד! 

























הנה תמונה כללית של הסט: 


מהתוצאה אתם יכולים להתרשם בראש העמוד.. אשמח כמובן לתגובות, הערות והארות.. 
מקווה שהפקתם תועלת גם מפוסט זה.


בטוב,
תומר אלמקייס.

8 תגובות:

  1. דווקא בגלל שמדובר במוצרים עם קווים כל כך מוגדרים וישרים, האם לא יותר פשוט לצלם אותם על רקע לבן פשוט ואז לחתוך ולשים בפוטושופ על רקע לבן?
    כך גם יהיה קל יותר לשלוט בכמות האור על המוצר...

    השבמחק
    תשובות
    1. אפשרי בהחלט אך במקרה כזה העבודה בפוטושופ עלולה להיארך ולקחת מאיתנו זמן יקר..
      אני מראש חסכתי את הזמן הזה ע"י צילום נכון ויצירת המוצר הסופי כבר בצילום עצמו.. העבודה בפוטושופ לקחה לי לא יותר מ-3 דקות ונעשתה אונליין על סט הצילום. כך גם הייתי בטוח שקיבלתי את מה שרציתי.. שוב, רבות הדרכים להגיע למטרה אך אנו תמיד נשאף לדרך הקצרה והיעילה ביותר. תודה לך על התייחסותך והמשך יום נעים!
      תומר.

      מחק
  2. תומר, מקסים! כ"כ נהנתי לקרוא את הרשומות שלך....
    ברשומה הנוכחית אהבתי לקרוא את כל התהליך אם כי בתמונה האחרונה היה קשה לי לזהות מה כל דבר...
    איפה הקרטון העטוף , איך התמרוקים מעליו? יש שם שקף?

    בכ"א אתה לא רק צלם, אתה גם כותב מוכשר!

    השבמחק
    תשובות
    1. בת חן, תודה רבה.. בתמונה האחרונה רואים את הסט עצמו.. בחזית - התאורה. בפנים זה המוצרים - יושבים על משטח חלבי שיושב על "שולחן האור".

      מחק
  3. כצורפת וכמי שעובדת בלבנדר אני בהחלט מעידה על היותך צלם מוכשר, ועכשיו מסתבר גם כותב נהדר

    השבמחק
  4. קראתי את מה שכתבת וכרגע יש לי פרויקט צילום מוצרים שגם צריכים להיות עם רקע לבן הבעיה היא שזה צעיפים ושטח הפנים שלהם גדול והצילום צריך לבוא מלמעלה, כך ששולחן אור-או קופסת אור לא כל כך רלוונטית במקרה זה במיוחד הגודל ניסיתי להכין סטים ולנטרל את הצל ומאוד קשה אפילו צילמתי בחוץ עם זריקת פלאש לעבר הרקע ועדיין לא פתר לי את הבעיה, אשמח אם יש לך רעיון לעזרה.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי, צופי.
      ראשית תודה לך שבחרת לקרוא בבלוג הצילום שלי.. ברוך בואך!
      בהתייחסות לשאלתך:
      ע"מ שנעשה סדר בדברייך, אני מבין כי דרישת הלקוח שלך היא צילום המוצר מלמעלה ע"ג רקע לבן. כאן יש לנו בעיה שצריך לפתור אותה. המוצר יושב על רקע ויש צל, רואים חיבור ממשי בין המוצר לרקע. על הצל כמובן נוכל לשלוט ולרכך אותו עד כדי היעלמות אך דבר זה לא יסייע לנו ב"שריפת" הרקע.. בכדי להמשיך להלבין את הרקע נצטרך להגביר את עוצמת האור או לאפשר כניסה גדולה יותר של אור, דבר שעלול "לשרוף" את המוצר שלנו. מה שניתן לעשות במקרה כזה הוא להאיר את הרקע בנפרד ואת המוצר בנפרד. כאשר המוצר יושב על רקע - הדרך היחידה שנוכל לעשות זאת מלבד פוטושופ היא שולחן אור. מה שאומר שהרקע יואר בנפרד מלמטה והמוצר יואר בנפרד. כך נקבל רקע לבן "שרוף" ונקי ומוצר שרואים אותו היטב מבלי לפגוע בכלום. הבנתי שיש לך בעיה עם גודל המוצר על השולחן. תצטרכי שולחן גדול יותר כנראה. הפתרון האידיאלי הוא לשלוט על הרקע בנפרד ועל המוצר בנפרד. תנסי לראות בראש את הפריים שלך ואז תחשבי איך את מאירה אותו? האם את חייבת לבוא מלמעלה אל המוצר? מה אם תתלי אותו יפה כאשר רקע לבן במרחק מה ממנו מואר ע"י אור נפרד? גם כאן תקבלי רקע לבן שרוף אך המוצר יצטרך להיות תלוי על משהו.. כדי לעזור לך באופן נקודתי יותר תחזרי אליי ממוקדת יותר מבחינת הפריים הסופי שאת רוצה, מבחינת דרישות הלקוח.. כך אוכל לסייע לך הרבה יותר.
      בהצלחה,
      תומר.

      מחק