יום שישי, 9 בנובמבר 2012

ניקון וקפה עלית - האיחוד ! ?

שוב, שלום. 

אני גאה לארח כאן, בבלוג שלי, איש חשוב וחבר יקר - הצלם אביב קורט
אביב הוא צלם אדריכלות ופרסום פופולרי ומורה לצילום בעל תואר ראשון בעיצוב מוצר ומכאן הידע הרב שלו בתחום המוצרים.
תמיד אמרו לי המורים שלי שצלם טוב חייב לדעת לאלתר.. לא נלך לחנות בשביל כל דבר שאנחנו צריכים.
אם נדע לאלתר טוב אולי אפילו יצא לנו מוצר מדליק יותר מאשר בחנות.. 
אחד המאלתרים הטובים שהכרתי הוא אביב.. 

אז לשם מה התכנסנו כאן הערב? 

לכולנו יש את העדשה המועדפת והאהובה עלינו. זו שתמיד תהיה איתנו, לצידנו. זו שלא נוכל להיפרד ממנה. זו שבערוב ימיה נעשה הכל - אבל הכל בכדי להחזיר אותה לאיתנה הקודם.
אצלי העדשה המדוברת היא NIKKOR 17- 55 F2.8. 
עדשה חדה בטירוף, קונטרסט ומיקרו קונטרסט מהמעולות שהכרתי. טווח זום מדויק - לא צריך יותר מזה.
ניתן לחשוב שזו עדשה מושלמת.. אופטית היא אכן מושלמת. במבנה היא מושלמת, מתכתית וכבדה.

אך אליה וקוץ בה.. 

יש פרט נורא מעצבן/מרגיז/מתסכל בעדשה הזו.. 
אלו מכם המחזיקים אותה בחיקכם מהנהנים בראשכם כרגע.. 
אתם מצלמים, שיא האקשן, רגע מכריע והופ.. טבעת הגומי של הזום החליטה לעבור דירה.. 
רופפת ומעצבנת ומרגיזה  - דבר שכנראה ניקון לא התייחסו אליו ביתר שאת. 
דורשת התעסקות יתרה ומבזבזת את זמננו היקר לחינם.. 

מוכר לכם???

אז איך כל זה באמת קשור לקפה עלית?

בעודנו שותים להנאתנו "כוס קפה" אני ואביב דנים בנוגע למצלמה החדשה שלו ועורכים השוואות.. 
"אוי, אני משתגע מזה.. שוב הגומי המעצבן הזה". 
מוכר לכם? גם לי, מאוד מוכר.. 
כאן אביב נכנס לתמונה עם יכולות האלתור הגבוהים שלו.. 
אביב הולך למטבח וחוזר עם כוס קפה של עלית נקייה...

הרי את מקודשת לי בטבעת זו.. 

לרגע לא הבנתי מה הכוס הזו קשורה עכשיו.. 
מס' שניות עברו עד שהבנתי.. 
ולומר לכם את האמת? זו החתונה הכי מעניינת שצילמתי.. 

הרי את מקודשת לי בטבעת זו... 

אז מה אנו צריכים לעשות ? ? ?

מאד פשוט. 
1. לוקחים כוס קפה של עלית - זו עם הטבעת האדומה כפי שמופיע בתמונה.
2. מוציאים ממנה את הטבעת האדומה.
3. נפרדים לשלום מהטבעת המקורית והסוררת של העדשה.
4. מאחדים את הטבעת האדומה לעדשה.

אזהרה! 

יש לשים לב כי המילה "טורקי" תימצא בדיוק מעל המס' 35 (מ"מ). 
כמו כן יש לשים לב שהכיתוב יפנה ללקוח ולא אלינו כי אנחנו כבר יודעים מה יש שם.. 

כך זה נראה.. 



אני חושב שלאלתר זה כיף. והרבה יותר טוב מלקנות.
זה מגניב, זה מוציא את היצירתיות שבנו ומראה אותה כלפי חוץ.
יחד עם אלו האילתור יחסוך לנו שקלים.. 

לילה מצחיק עבר כוחותינו ובסיומו נולד הפוסט הזה.. 
תודה רבה לאביב קורט על הרעיון הנהדר, על שיתוף הפעולה ועל העזרה בצילום התמונות המקסימות.

מקווה שאהבתם גם את הפוסט הזה ואם תראו צלם עם איזו עדשה מוזרה - תגידו שלום..
אולי זה אני. 

שתהיה שבת טובה לכולנו.

בטוב,
תומר אלמקייס.

7 תגובות:

  1. תומר אתה תותח אין עליך, זה באמת אחד הרעיונות הטובים ששמעתי

    השבמחק
  2. רעיון פשוט ויצירתי.
    כל הכבוד.
    ככה זה כשחושבים מחוץ לקופסא...

    השבמחק
  3. פתרון יצירתי גדול. תרשה לי להוסיף פתרון נוסף. אני מחזיק בעדשת טמרון 18-270 שעושה עבודה נפלאה כבר למעלה משנתיים. הרצועה המדוברת גם התחילה לקבל חיים משלה. הדבקתי סרט דבק דו צדדי בין רצועת הגומי והעדשה, והבעיה נפתרה. זה עובד יפה כבר תקופה ארוכה.

    השבמחק